Θεσσαλονίκη....συνέχεια(μικρά και ενδιαφέροντα νεα της πόλης)

 
Πάνε και οι γιορτές φύγανε, με τελευταία αργία αυτή των Φώτων και μετά πάλι στον αγώνα. Τα νέα όμως και οι ειδήσεις δεν σταματούν επειδή άλλαξε ο χρόνος αλλά δυστυχώς (και ευτυχώς θα έλεγα για εμάς τους φτωχούς δημοσιογράφους), κάθε μέρα έχουμε καινούργια.
Τρίωρη στάση εργασίας ΠΟΕ-ΟΤΑ
Σε τρίωρη στάση εργασίας, από τις 9 το πρωί ως τις 12 το μεσημέρι, προχωρούν τη Δευτέρα 16 Ιανουαρίου οι εργαζόμενοι όλων των δήμων στο νομό Θεσσαλονίκης, αντιδρώντας στην προσπάθεια να εκχωρηθεί η διαχείριση των απορριμμάτων σε ιδιώτη από το δήμο Λαγκαδά. Τη στάση εργασίας εξήγγειλε η Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΟΕ-ΟΤΑ. Παράλληλα, οργανώνεται συγκέντρωση διαμαρτυρίας στις 10 το πρωί της ίδιας ημέρας έξω από το δημαρχείο του Λαγκαδά. Κανονίστε τις δουλειές σας μην βρεθείτε προ εκπλήξεως.

Θεσσαλονίκη μεγάλη φτωχομάνα…
Θεσσαλονίκη συνέχεια, με ακόμη έναν επιχειρηματία να πιάνεται στη φάκα, σήμερα το πρωί από αστυνομικούς του Τμήματος Αναζητήσεων της Διεύθυνσης Ασφάλειας Θεσσαλονίκης, 66χρονος ημεδαπός, νόμιμος εκπρόσωπος της εταιρείας εμπορίας ειδών υγιεινής «ΒΙΕΚΑ», για μη καταβολή χρεών προς το Δημόσιο κατ’ εξακολούθηση, συνολικού ύψους 19.333.927,62 ευρώ.
Ο συλληφθείς θα οδηγηθεί στον κ. Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Θεσσαλονίκης.
 Οι κατηγορίες που τον βαρύνουν αφορούν στις διατάξεις του άρθρου 98 Π.Κ «Εγκλήματα τελούμενα κατ’ εξακολούθηση», καθώς και του άρθρου 25 παρ. 1δ’  του Ν. 1882/90, όπως πλέον ισχύει μετά τη τροποποίηση με το άρθρο 3 παρ.1 του  Ν.3943/11 «Μη καταβολή χρεών προς το Δημόσιο». Τι θα γίνει ρε Θεσσαλονίκη; Θα αρχίζεις να ξοφλάς το δημόσιο μπας και γλυτώσουμε λίγο τα χαράτσια;
Αχ, μάλλον καλά σε λένε Θεσσαλονίκη μεγάλη φτωχομάνα…

Χτίζει νέα σχολεία ο δήμος Θεσσαλονίκης
 Ωστόσο πρόταση χρηματοδότησης για την κατασκευή νέας πτέρυγας στο σχολικό συγκρότημα του 4ου Δημοτικού σχολείου Θεσσαλονίκης (οδός Δελφών 150), κατέθεσε ο δήμος Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο του προγράμματος «Αειφόρος Ανάπτυξη και Ποιότητα Ζωής στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας», του Ε.Π. Μακεδονίας Θράκης 2007 – 2013.
 Το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 3 εκατ. ευρώ, το οποίο συγχρηματοδοτείται από το ευρωπαϊκό ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και αφορά στην επέκταση του σχολικού συγκροτήματος του 4ου Δημοτικού Σχολείου, αναμένεται να επιλύσει το έντονο πρόβλημα στέγασης που αντιμετωπίζουν οι μαθητές της περιοχής. Ωραία και κάτι ευχάριστο για τα παιδιά μας. Ο αντιδήμαρχος Ανδρέας Κουράκης δήλωσε
 «Υλοποιούμε τον προγραμματισμό της αντιδημαρχίας για την κατασκευή σχολικών μονάδων με χρηματοδότηση από κοινοτικά προγράμματα. Στόχος μας είναι να εξαλείψουμε την διπλοβάρδια, στην οποία δυστυχώς ο δήμος Θεσσαλονίκης κατέχει θέση πρωταθλητή πανελλαδικός, με αποτέλεσμα χιλιάδες μαθητές και οι οικογένειές τους να ταλαιπωρούνται χρόνια τώρα» κατέληξε.
Παράλληλα, η αντιδημαρχία έχει καταθέσει ήδη προς έγκριση, στο πλαίσιο του επιχειρησιακού προγράμματος Μακεδονίας-Θράκης 2007-2013, στον άξονα των υποδομών Εκπαίδευσης, το έργο αποκατάστασης της επανάχρησης του εγκαταλειμμένου διατηρητέου κτιρίου που είναι γνωστό ως παράρτημα του Α’ Γυμνασίου Αρρένων στην οδό Β. Όλγας.
 Ο προϋπολογισμός του συγκεκριμένου έργου ανέρχεται σε 2,5 εκατ. ευρώ και εφόσον εγκριθεί θα χρηματοδοτηθεί εξ ολοκλήρου από το ΕΣΠΑ, χωρίς να επιβαρύνεται στο ελάχιστο ο δήμος Θεσσαλονίκης.

Το μικρό μας αεροδρόμιο (ΜΑ ΤΌΣΟ ΥΠΈΡΟΧΟ!)
Σώθηκε και φέτος ο τουρισμός μας για το 2011, με το μικρό μας αεροδρόμιο («Μακεδονία») να τονώνει την τουριστική βιομηχανία της Βόρειας Ελλάδος και συγκεκριμένα ο εισερχόμενος τουρισμός και ειδικά οι ομόδοξοι Ρώσοι ήταν αυτοί που βοήθησαν την κατάσταση, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της ΥΠΑ που ανακοίνωσε ο Αερολιμενάρχης Θεσσαλονίκης Αχιλλέας Τοπούζας.
 Ο εισερχόμενος τουρισμός αυξήθηκε κατά 9,94%, στη διάρκεια μίας δύσκολης χρονιάς για τη χώρα μας, συμβάλλοντας καθοριστικά στο να εμφανίσει η συνολική διακίνηση ταξιδιωτών από το αεροδρόμιο «Μακεδονία», αύξηση της τάξης του 1,35% , εξισορροπώντας σε μεγάλο βαθμό τις απώλειες που υπήρξαν από τη μείωση της τάξης του 8,5%- 9% στη διακίνηση εσωτερικών επισκεπτών.
 «Το 2011, διακινήθηκαν από τον αερολιμένα της Θεσσαλονίκης συνολικά 4.154.791 επιβάτες, επιβεβαιώνοντας τις προβλέψεις που είχαμε κάνει νωρίτερα στο έτος, για μικρή αύξηση στον αριθμό των τουριστών και γενικότερα επιβατών που θα διακινηθούν αεροπορικά, μέσω του «Μακεδονία».
 «Από τον incoming τουρισμό, τη μεγαλύτερη αύξηση είχε ο αριθμός των Ρώσων τουριστών, που έφτασε στο 37,5% σε σύγκριση με τις αφίξεις του 2010. Σε απόλυτα νούμερα, το 2011, αφίχθησαν στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» 139.150 Ρώσοι τουρίστες, που αντιστοιχούν περίπου στο 10,5% των συνολικά 1.264.286 ξένων τουριστών, που διακινήθηκαν μέσω του αερολιμένα Θεσσαλονίκης», προσθέτει ο κ. Τοπούζας. 
 Την κίνηση τόνωσε η δρομολόγηση από την εταιρεία χαμηλού κόστους Ryanair, πτήσεων από και προς Ρώμη, Βρυξέλλες, Λονδίνο, Όσλο και Στοκχόλμη.  Επίσης, η Aegean άρχισε πτήσεις προς Ισραήλ και η Turkish συνέδεσε τη Θεσσαλονίκη με Κωνσταντινούπολη.
 Το αποτέλεσμα των παραπάνω συνδέσεων έγινε αμέσως αισθητό. Όπως είπε ο κ. Τοπούζας, ο εισερχόμενος τουρισμός από Ιταλία, το 2011, αυξήθηκε κατά 46% σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο. Από το Ισραήλ αυξήθηκε κατά 91% και από το Βέλγιο κατά 337%, δημιουργώντας στην ουσία νέες αγορές για τον τουρισμό της βόρειας Ελλάδας.
 Σε ότι αφορά στο 2012, ο κ. Τοπούζας εκτιμά ότι θα είναι μία δύσκολη χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό, λόγω της γενικότερης αρνητικής συγκυρίας αλλά και λόγω του πλήγματος που δέχθηκε η τουριστική βιομηχανία της χώρας από τις πολύ αρνητικές εντυπώσεις που άφησαν γεγονότα όπως οι κινητοποιήσεις των οδηγών ταξί καταμεσής του καλοκαιριού.
 «Χρειαζόμαστε μία κοινή τουριστική πολιτική και μεγάλη προσπάθεια για να αντιστρέψουμε το άσκημο κλίμα που δημιουργήθηκε πέρυσι. Πέραν αυτού, εκτιμώ ότι αγορές που έχουν προοπτικές αξιοποίησης από τον ελληνικό τουρισμό, είναι αυτές των χωρών της πρώην ΕΣΣΔ , τις οποίες και εξετάζουν  για το πως μπορούν να αξιοποιήσουν οι εταιρείες του κλάδου».
 Η αναπτυξιακή προοπτική της περιοχής, μπορεί από το 2013 και μετά να ενισχυθεί από τη δρομολόγηση και άφιξη στη Θεσσαλονίκη υπερατλαντικών non stop πτήσεων, που θα «πιάνουν» στο διάδρομο '10'. Σημειώνεται ότι εκτελείται κανονικά το έργο επέκτασης του συγκεκριμένου διαδρόμου προς τη θάλασσα, έχει υλοποιηθεί σε ποσοστό περίπου 70% και αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί πριν το τέλος του 2013.

Σχόλια