Ο σεισμός στη Θεσσαλονίκη και τι αλλάζει ο ΟΑΣΘ στην πόλη


Καλησπέρα και πάλι, δηλαδή τι καλησπέρα, καληνύχτα πρέπει να πω αφού μάτι δεν έκλεισα χθες βράδυ. Ήρθε και ο σεισμός στις 5:30 και έδεσε το γλυκό. Όχι εγώ δεν φοβάμαι τους σεισμούς, κάποιος άλλος φοβάται και με είχε στα τηλέφωνα μέχρι το πρωί για να του περάσει…

Ασθενής… ο σεισμός στη Θεσσαλονίκη

Ασθενής ήταν η σεισμική δόνηση, τελικά, μεγέθους 3,1 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ.
Ο σεισμός έγινε αισθητός καθώς ήταν επιφανειακός, με εστιακό βάθος μόλις ένα χιλιόμετρο. Όπως ανακοινώθηκε από το Εργαστήριο Γεωφυσικής του ΑΠΘ, το επίκεντρο της δόνησης εντοπίστηκε σε απόσταση 5 χιλιομέτρων βορειοανατολικά από το κέντρο της πόλης, στην περιοχή Ευκαρπίας.
Τίποτα το τρομακτικό για όσους δεν αγριεύονται με τους σεισμούς. Προσωπικά εκείνη την ώρα διάβαζα για το πανεπιστήμιο(ναι, στις 5:30 το πρωί, μην απορείτε είναι η καλύτερη ώρα…) και βρισκόμουν ανάμεσα στις σελίδες της ιστορίας και είχα για παρέα τον Γαλιλαίο και τον Αριστοτέλη. Μετά τον σεισμό ξεκίνησα και φιλίες με τον Μποναβεντούρα…Σιγά τα λάχανα δηλαδή….

Θα τη βγάλουμε καθαρή;
Έχουν αρχίσει όμως τα σενάρια για την καταστροφή της γης το 2012, με τις χιλιάδες νεκρές  ρέγκες κάπου στην Νορβηγία (σύμφωνα με τα νορβηγικά μέσα ενημέρωσης, περίπου 20 τόνοι ψαριών βρέθηκαν στα τέλη Δεκεμβρίου στην παραλία μιας μικρής κοινότητας στη βόρεια Νορβηγία, προκαλώντας ερωτηματικά στους ειδικούς), καθώς και με την απίστευτη «βροχή» μικρών νεκρών πουλιών στο Μπίμπι, σε μια μικρή πόλη του Αρκανσο, ένα τρελό περιστατικό που είχε συμβεί και την παραμονή της Πρωτοχρονιάς του 2010. Πέρυσι στις 31 Δεκεμβρίου 5.000 κοτσύφια είχαν πέσει νεκρά από το νυχτερινό ουρανό. Και φέτος το φαινόμενο επαναλήφθηκε. Ξεκίνησαν τα σενάρια και δεν έχουν τέλος. Με τον σημερινό σεισμό, μέχρι και επανάληψη του σεισμού του 1978 άκουσα!! Ελπίζω να την βγάλουμε καθαρή φέτος….

Nέες λεωφορειολωρίδες έρχονται στον δήμο Θεσσαλονίκης και Καλαμαριάς
Ωστόσο ωραία πράγματα συμβαίνουν στην πόλη της Θεσσαλονίκης, με πέντε νέες λεωφορειολωρίδες που πρόκειται να κατασκευαστούν στους Δήμους Θεσσαλονίκης και Καλαμαριάς, όπως αποφασίστηκε σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο δημαρχιακό μέγαρο της πόλης υπό τον υφυπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννη Μαγκριώτη.
Οι νέες λεωφορειολωρίδες θα κατασκευαστούν στη Λεωφόρο Στρατού, και στα δύο ρεύματα, από την Καυταντζόγλου έως την οδό Αγίας Τριάδος, στην οδό Αλεξάνδρου Παπαναστασίου, επίσης στα δύο ρεύματα, στο τρίγωνο από την Λεωφόρο Στρατού και την οδό Κωνσταντινουπόλεως έως την Βαλαγιάννη, σε ολόκληρο το τμήμα της Αγγελάκη και στην Γεωργίου Παπανδρέου, από το ύψος της Μαρίας Κάλλας έως την Θεμιστοκλή Σοφούλη. Η πέμπτη λεωφορειολωρίδα, που συμπεριλαμβάνεται στις νέες, είναι αυτή της οδού Εθνικής Αντιστάσεως στην Καλαμαριά, η οποία έχει κατασκευαστεί εδώ και καιρό όμως δεν διαθέτει άδεια λειτουργίας.
«Τα χρήματα για την κατασκευή των λεωφορειολωρίδων είναι διασφαλισμένα, είναι περίπου 500.000 ευρώ και ελπίζουμε πως μέσα από τον συντονισμό και τη συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς οι ειδικές λωρίδες θα τεθούν σε λειτουργία έως το καλοκαίρι», δήλωσε ο κ. Μαγκριώτης.
Υπέρ της ενίσχυσης των μέσων μαζικής μεταφοράς τάχθηκε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, λέγοντας: «Προτεραιότητα έχουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Το αυτοκίνητο πέθανε. Πρέπει να μάθουμε να ζούμε αλλιώς. Η σκέψη μας φτάνει ακόμη και σε πλήρη απαγόρευση του Ι.Χ. στο κέντρο της πόλης».

Αλλαγή στο δρομολόγιο του 45
Η λεοφορειοσυζήτηση συνεχίζεται, με τη γραμμή 45 του ΟΑΣΘ να τροποποιείται,
προκειμένου να προσαρμοστεί στις υφιστάμενες κυκλοφοριακές συνθήκες και να εξασφαλιστεί η βέλτιστη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού. Έτσι
δεν θα γίνεται, κατά την επιστροφή από το Εμπορικό Κέντρο Mediterranenan Cosmos, διέλευση από τα ΚΤΕΛ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ, ενώ θα ισχύει διαφορετικό ωράριο λειτουργίας για τις Σχολικές και τις μη Σχολικές Ημέρες (Σάββατα, Κυριακές, Αργίες).

Ο ΟΑΣΘ στο κινητό μας!
Ο ΟΑΣΘ εξελίσσετε και μας προσφέρει μια νέα παροχή μέσω κινητού.
Πληροφορίες για τον συνωστισμό στα λεωφορεία της πόλης αλλά και ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο για το τι συμβαίνει σε κάθε γραμμή μπορούμε πλέον να παίρνουμε
μέσω του κινητού μας τηλεφώνου. Πως; Εγκαθιστώντας το Thessaloniki ByBus, τη νέα εφαρμογή για κινητά Android που τροφοδοτείται από το κοινό, είναι διαθέσιμη σε πραγματικό χρόνο και απευθύνεται στον καθένα ξεχωριστά.
Με το Thessaloniki ByBus μπορούμε:
- Να γνωρίζουμε τον συνωστισμό των λεωφορειακών γραμμών που χρησιμοποιούμε.
- Να μαθαίνουμε τι συμβαίνει στα λεωφορεία της πόλης σε πραγματικό χρόνο.
- Να συμμετέχουμε στην ενημέρωση του επιβατικού κοινού.
- Να κατανοούμε και να συγκρίνουμε τις επιβατικές μας συνήθειες για να κάνουμε καλύτερες επιλογές στο μέλλον.
Το Thessaloniki ByBus αναπτύσσεται από την φοιτητική ομάδα RAPPEL του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών ΑΠΘ, υποστηρίζεται επιστημονικά από την Ομάδα Εφαρμογών Συστημάτων Πληροφορικής του Τμήματος και εντάσσεται στις δράσεις εκπαίδευσης φοιτητών και ανάπτυξης καινοτόμων υπηρεσιών και εφαρμογών της ομάδας. Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με αυτή την εφαρμογή μπορείτε να βρείτε στο www.bybus.gr. Η υποστήριξή όλων μας με σχόλια και παρατηρήσεις θα βοηθήσει στην βελτίωση της υπηρεσίας αλλά και στην διεύρυνσή της με πιθανές νέες λειτουργίες. Ωραία, τουλάχιστον μπορεί τα λεωφορεία να είναι από την εποχή της Βουγιουκλάκη, αλλά υπάρχει εξέλιξη σε άλλους τομείς του ΟΑΣΘ. Αλλά πριν από κανένα δίμηνο είχα μιλήσει με τον πρόεδρο του ΟΑΣΘ και με ενημέρωσε πως είναι στο πρόγραμμα να βγούνε στους δρόμους νέα οχήματα και να αποσυρθούν τα παλιά με τη νέα χρονιά (το 2012 δηλαδή).

Σχόλια