Δεν το βλέπω το μετρό Θεσσαλονίκης να τελειώνει...




Για άλλη μια φορά οι απόψεις διίστανται για το μετρό Θεσσαλονίκης. Οι εργαζόμενοι λένε άλλα, η κυβέρνηση και η εταιρεία καθώς και όλοι οι άλλοι «υπεύθυνοι» φορείς λένε ...άλλα, τι να πιστέψουμε τελικά. Χαμός! Πότε θα τελειώσει το ρημάδι τελικά που έχει καταντήσει γεφύρι της Άρτας;
Η αλήθεια λογικά θα βρίσκεται κάπου στη μέση...

Σας υπενθυμίζω λοιπόν, ότι ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, ήρθε στη Θεσσαλονίκη πριν λίγες μέρες και μας έταξε πως το σημαντικό αυτό έργο για την πόλη της Θεσσαλονίκης θα "ξεμπλοκάρει" άμεσα, - εκτός απροόπτου - στο τέλος του 2016 ή τις αρχές του 2017. Και ακόμη, γνωστοποίησε ότι "σε περίπτωση που υπάρξουν άλλες αποκλίσεις ή αδικαιολόγητες καθυστερήσεις, θα ληφθούν οριστικές αποφάσεις με τρόπο θεσμικό και απόλυτα σύμφωνο με τη νομοθεσία".
Ακόμη πρόσθεσε ότι πρόκειται να ληφθεί μέριμνα για την κάλυψη των εξόδων μετεγκατάστασης, σε άλλες περιοχές, εμπόρων και επαγγελματιών που οι επιχειρήσεις τους έχουν αποδεδειγμένα πληγεί από τις καθυστερήσεις στα εργοτάξια. Επιπλέον δήλωσε πως στο τέλος του 2013, το έργο του μετρό Θεσσαλονίκης θα απασχολεί 900 άτομα, έναντι περίπου 500 προ διμήνου και 710 σήμερα.

«Επικοινωνιακά κόλπα»;
Όλα καλά μέχρι εδώ. Σήμερα ήρθαν όμως οι εργαζόμενοι στο μετρό και ανέτρεψαν όλα τα παραπάνω. Κοινώς, μας τα είπαν αλλιώς, στη συνέντευξη Τύπου στο Εργατικό κέντρο. Δεν πείθονται λένε από τις δηλώσεις Χρυσοχοίδη για το ξεμπλοκάρισμα του έργου και μάλιστα τα περί "ξεμπλοκαρίσματος", τα χαρακτήρισαν επικοινωνιακά κόλπα και τόνισαν ότι δεν υπάρχει δυνατότητα να ολοκληρωθεί το έργο πριν το 2020. Ζήσε Μάη δηλαδή...

«Ήρθε ο κ. Χρυσοχοϊδης για να ξεμπλοκάρει το έργο, όταν μόνο για την ολοκλήρωση της ανασκαφής στο νότιο τμήμα του σταθμού 'Αγία Σοφία' υπολογίζεται ότι θα χρειαστούν δύο χρόνια, συν ακόμη ένα χρόνο για τα φρεάτια και τις προσβάσεις. Και έχουμε ακόμη την μεγάλη έρευνα στη 'Βενιζέλου', που μπορεί να κατεβεί σε επιπλέον δυόμισι με τρία μέτρα βάθος (σήμερα είναι στα 6 μέτρα), έχουμε εργασίες, στην Πυλαία, στο Σταθμό», δήλωσε ο πρόεδρος των εργαζομένων στον αρχαιολογικό τομέα, κ. Χάρης Κυπριανίδης, μεταξύ άλλων.
Οι εργαζόμενοι παρουσίασαν το επίσημο χρονοδιάγραμμα της Αττικό Μετρό, λέγοντας ότι το έργο θα είναι έτοιμο (σε θεωρητικό επίπεδο) το 2020 και όχι το 2016, όπως είπε ο κ. Χρυσοχοϊδης. "Τον Σεπτέμβριο του 2013 θα έπρεπε να είναι ολοκληρωμένες όλες οι ανασκαφές, οι προσβάσεις, τα σκάμματα και τα φρεάτια της Αγίας Σοφίας. Για το βόρειο τμήμα χρειάστηκαν 2,5 χρόνια και για το νότιο θα χρειαστούν τουλάχιστον ακόμη δύο. Συνεπώς, είμαστε τρία χρόνια πίσω στο πρόγραμμα".
Σύμφωνα με τον κ. Κυπριανίδη, η Βενιζέλου χρησιμοποιείται από κάποιους ως πρόσχημα, ενώ είπε ότι "έχει ολοκληρωθεί το 65-75% των ανασκαφών, για τις οποίες χρειάστηκαν 78 εκατ. ευρώ. Για το υπόλοιπο που απομένει, θα χρειαστούν τουλάχιστον ακόμη 35-40 εκατ. ευρώ. Αν θέλουν οι ανασκαφές να τελειώσουν μέσα στους επόμενους 25 μήνες, θα πρέπει να προσληφθούν ακόμη 500 εργαζόμενοι και όχι να απολυθούν 60, όπως έχει πει η Αττικό Μετρό".
Με εντολή της Αττικό Μετρό, στις επόμενες ημέρες ο εργολάβος απολύει 57 εργαζομένους στα αρχαιολογικά, όταν η Αρχαιολογική Υπηρεσία έχει υπολογίσει ότι θα απαιτηθούν επιπλέον 500 άτομα, για τους επόμενους 25 μήνες», ανέφερε ο ίδιος. Σημειώνεται ότι μετά και αυτές τις απολύσεις στα αρχαιολογικά μένουν μόλις 50 εργαζόμενοι από τους οποίους μόνο 12 εργατοτεχνίτες.

Ποιόν να πιστέψουμε;
 Το δίλημμα που προκύπτει από τα παραπάνω είναι προφανέστατο. Ποια μεριά να πιστέψουμε. Τους εργαζόμενους που στην κυριολεξία ζουν το έργο, ή τον υπουργό που έρχεται και υπόσχεται;
 ευρήματα στο μετρό Θεσσαλονίκης

Να υπενθυμίσω ακόμη και πως ο δήμαρχος της πόλης κ. Γ. Μπουτάρης ήθελε υπουργική απόφαση για τα αρχαία του σταθμού της Βενιζέλου (άλλο θέμα και αυτό) και υπογεγραμμένη κιόλας, όπως είχε δηλώσει στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο και είχε πει και πως ο Ομπάμα να έρθει να του τάξει υποσχέσεις, αν δεν δει επίσημο έγγραφο δεν πιστεύει τίποτα! Εν τέλει την πήρε την απόφαση.
Συγκεκριμένα, στη συνάντηση του υπουργού πολιτισμού κ. Παναγιωτόπουλου με τον κ. Μπουτάρη, την προηγούμενη Τετάρτη, αποφασίστηκε η παραμονή του βυζαντινού δρόμου σε ποσοστό περίπου 80% και η ανάδειξή του σε επισκέψιμο αρχαιολογικό χώρο.
Μάλιστα συμφώνησαν να προηγηθεί απόσπαση των αρχαιοτήτων της Βενιζέλου ώστε να προχωρήσουν τα έργα του μετρό, τα οποία στη συνέχεια θα επιστρέψουν στην θέση τους, όπως προβλέπει η σχετική μελέτη που συντάχθηκε από το Τεχνικό Επιμελητήριο (Τμήμα Μακεδονίας – Θράκης) σε συνεργασία με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο.
Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης πρόκειται να αποσύρει την αίτηση ακύρωσης στο Συμβούλιο της Επικρατείας για τη μεταφορά των αρχαιοτήτων.
Σε αυτό το σημείο πιστεύω πως είναι ξεκάθαρο πως οι εργαζόμενοι που ζουν και δουλεύουν το έργο θεωρώ πως έχουν τις σωστές προβλέψεις και όχι ο κ. Χρυσοχοίδης. Μακάρι να διαψευσθούμε ομαδικώς και το έργο να τελειώσει το 2017. Μακάρι... Η ελπίδα πεθαίνει τελευταία δεν λένε

Σχόλια