Χ. Γκουτσίδης: Αναλύοντας την παράσταση "Ράφτης Κυριών"

Κάθε φορά όταν μιλώ με νέους ανθρώπους και ενίοτε ανθρώπους της τέχνης αισθάνομαι πως μορφώνομαι λίγο παραπάνω με τα λόγια τους. Ίσως είναι οι μοναδικές τους εκφράσεις, οι θυσίες που έχουν προβεί για την τέχνη τους και οι εμπειρίες που τους χαρακτηρίζουν γενικότερα.


Ένας τέτοιος άνθρωπος είναι και ο ηθοποιός Χρήστος Γκουτσίδης που παράτησε την καθημερινή συμβατική του δουλειά για να ακολουθήσει το όνειρο του και να γίνει ηθοποιός. Ξέρετε οι άνθρωποι που παρατούν τις σίγουρες δουλειές τους και τη βολή τους για να ακολουθήσουν την δουλειά των ονείρων τους, η οποία κάθε άλλο παρά βέβαιο μέλλον τους προμηνύει, ως συνήθως είναι άνθρωποι παθιασμένοι με αυτό που κάνουν και καταλήγουν να το κάνουν πολύ καλά.
Ο Χρήστος Γκουτσίδης πρωταγωνιστεί στην παράσταση “Ράφτης Κυριών”  του Ζώρζ Φεϊντό στο θέατρο Σοφούλη  και μας δίνει τον Πατρίκ Μουλινό έναν γιατρό που κυνηγάει το ωραίο φύλο και μπλέκει σε απίστευτα αστείες καταστάσεις, με έναν τρόπο που δεν θέλεις να πάρεις τα μάτια σου από πάνω του και απλώς αναμένεις την επόμενη στιγμή για να δεις πως πλάθει τον χαρακτήρα του προκαλώντας απανωτά γέλια στο κοινό του. 
Με αφορμή την παράταση της παράστασης στις 2 με 8 Μαΐου στο θέατρο Σοφούλη μιλήσαμε λίγο για το έργο, τις δυσκολίες που αντιμετώπισε προσπαθώντας να μπει στο…πετσί του Μουλινό και άλλα πολλά.


Μίλησε μου για τον ρόλο σου στον “Ράφτη Κυριών”

Ο Μουλινό είναι ένας γιατρός που τα έχει τακτοποιημένα λίγο στη ζωή του. Θεωρεί λοιπόν ότι θα πρέπει να έχει την οικογένεια του, την γυναίκα του, όλα τακτοποιημένα. Αλλά παρόλαυτα θεωρεί πως μέσα σε αυτή την οικογένεια θα πρέπει να έχει και κάτι ακόμη για να … τη νοστιμεύει. Επομένως τον βλέπουμε τώρα να έχει μια παράλληλη σχέση που έχει ξεκινήσει, αλλά από ότι καταλαβαίνουμε στο έργο, πρωτύτερα λειτουργούσε έτσι αλλά μετά αποφάσισε να παντρευτεί αλλά το χούι δεν έφυγε! Και έτσι λειτουργεί. Το βασικό σημείο είναι αυτό και από κει και πέρα εξελίσσεται μέσα στο έργο. 

Πως προσέγγισες αυτόν τον χαρακτήρα;

Ήταν κάτι δύσκολο γιατί ο Μουλινό είναι ένας άνθρωπος με πολλά πρόσωπα. Δηλαδή στον καθένα δείχνει κάτι διαφορετικό. Επομένως αυτή ήταν η δυσκολία. Πως αυτό να γίνει ξεκάθαρο. Το πως τώρα εγώ μιλάω με την Σουζάν που είναι η ερωμένη του, επομένως τι είμαι με την Σουζάν, τι είμαι με την γυναίκα μου, τι είμαι με την πεθερά μου, τι είμαι με τον φίλο μου και δημιουργείτε έτσι μια κατάσταση… Αρχικά προσπάθησα μέσα σε πιο χοντροκομμένες γραμμές να γίνει ξεκάθαρο και σιγά σιγά μέσα από τις πρόβες όσο περνούσε ο καιρός αυτό να καθαρίσει και να μαλακώσει. Αυτό προσπάθησα να κάνω. 

Έπαιξες έναν αντίστοιχο ρόλο στο παρελθόν;

Όχι, έτσι όπως είναι στημένος αυτός ο ρόλος όχι δεν έχω παίξει κάτι παρόμοιο.

Λίγα λόγια για σένα

Περίπου 5 χρόνια ασχολούμαι με το θέατρο και έχω κάνει αρκετές παραστάσεις. Την Παναγία των Παρισίων στο Αυλαία, το Περπατώ εις το δάσος, φέτος κάναμε τον Ευτυχισμένο πρίγκηπα, Σουίνι Τόντ στο θέατρο Σοφούλη, Άμλετ, Λεωφορείο ο Πόθος πολλές παραστάσεις. Και στην ομάδα Ομερτά τώρα,  είμαι εξωτερικός συνεργάτης και πρωταγωνιστώ στο συγκεκριμένο έργο.

Μπήκες σε μια δύσκολη εποχή στο θέατρο. Μέσα στην οικονομική κρίση

Μπήκα στο θέατρο στην κρίση γιατί σκεφτόμουν το εξής. Τόσο καιρό δεν αποφάσιζα να ασχοληθώ τελείως και αποκλειστικά με αυτό αλλά κάποια στιγμή ήρθε κορεσμός από την προηγούμενη εργασία μου και έλεγα ότι αφού ούτως ή άλλως το αβέβαιο το έχω και εδώ. Τα λεφτά θα τα πάρουμε ή όχι, το έχω και εδώ! Ας το κάνω!

Τι ήταν η προηγούμενη εργασία;

Ήμουν τραπεζικός υπάλληλος και ήταν η περίοδος των συγχωνεύσεων, λίγο κατάσταση big brother του τύπου σήμερα Παρασκευή ποιος είναι για αποχώρηση. Και κάπου εκεί είπα πως ήρθε ο καιρός να ασχοληθώ αποκλειστικά με το θέατρο. Ταυτόχρονα όμως ασχολούμαι και με άλλα πράγματα. Όπως το θεατρικό παιχνίδι που το κάνω σε σχολεία μαζί με παραστάσεις. Ασχολούμαι με τα παιδιά. 

Μίλησε μου γι’ αυτό

Στα σχολεία κάνω θεατρικό παιχνίδι σε συνδυασμό με θεατρικές ασκήσεις και θεατρική αγωγή το οποίο φτάνει σε μια θεατρική παράσταση στο τέλος της χρονιάς.

Τα παιδιά φέρνουν χαρά σίγουρα, αλλά μη λέμε τι τέλεια που περνάμε, γιατί και αυτό έχει τη δυσκολία του αλλά σου δίνει κάτι πάρα πολύ ωραίο. Η επικοινωνία με τα παιδιά μπορεί να έχει τις δυσκολίες της και κάθε ηλικία να απαιτεί και διαφορετικό τρόπο επικοινωνίας καθώς έχω όλες τις τάξεις και δημοτικό και γυμνάσιο και λύκειο, αλλά είναι κάτι πολύ ωραίο το συναίσθημα που σου δίνει. 



Πληροφορίες για την παράσταση
«Ράφτης Κυριών» στο Θέατρο Σοφούλη
Ο θεατρικός οργανισμός “Omerta” παρουσιάζει την ανατρεπτική κωμωδία του Ζωρζ Φεϋντώ «Ράφτης Κυριών».

Συντελεστές
• Σκηνοθεσία: Δημήτρης Ζώτος
• Βοηθός Σκηνοθέτη: Μαρία Κακλίδου
Παίζουν οι ηθοποιοί:
• Βαλάντης Γαργάνης
• Χρήστος Γκουτσίδης
• Δημήτρης Δάγκαλης
• Γιώτα Λιάμπου
• Γιάννης Μαλεζάς
• Λιλιάνα Νίγκρο
• Ιωάννα Ρέτσα
• Ιωάννα Σιδηροπούλου

Σκηνικά : Πάλλας Μανώλης , Χατζάκη Ζηνωβία
Κουστούμια : Στεφανίδου Αριάνα
Οργάνωση Παραγωγής : Σπανός Ζαχαρίας , Τριανταφυλλίδου Κυριακή.

Πληροφορίες
Πότε: 2 με 8 Μαΐου (εκτός Τρίτης)
Που: Θέατρο Σοφούλη
(Τραπεζούντος 5 & Σοφούλη Καλαμαριά, τηλ.2310 423925)
Έναρξη στις: 21.30
Σημεία προπώλησης:
Ιανός (Αριστοτέλους 7, 2310277004)
Stereodisc Record Shop (Αριστοτέλους 4, 2310 262912)
Σάρωθρον Café Bar (Κατούνη 17, Λαδάδικα, 2310 538282)
Διώροφον Café Bar (Κερασούντος 81, Καλαμαριά, 2310 453998)
Musicland Ticket House (Μητροπόλεως 102, 2310 264880)
Αρκούδα (Κ.Μελενίκου 20, 2315 505898)
Ή ηλεκτρονικά από το:
www.ticketarena.gr

Σχόλια