Δημήτρης Δάγκαλης: Αναλύοντας τον μαφιόζικο ρόλο του στον "Ράφτη Κυριών"



Ο Δημήτρης Δάγκαλης είναι μέλος της θεατρικής ομάδας Ομερτά και δίνει σήμερα την τελευταία του παράσταση με το έργο “Ράφτης Κυριών” του George Feydeau στο θέατρο Σοφούλη κλείνοντας άλλη μια πετυχημένη παραγωγή της ομάδας έπειτα από την “Αντιγόνη” του Σοφοκλή. 
Ο Δημήτρης Δάγκαλης κρατά τον ρόλο του κυρίου Ομπέν που είναι λίγο μαφιόζος, λίγο μοιχός και λίγο δολοπλόκος! Ανάμεσα στις πρόβες βρήκαμε λίγο χρόνο και μιλήσαμε για τον ρόλο του, την Ομερτά και την πορεία του στην υποκριτική από το ξεκίνημα του μέχρι σήμερα.



Παίζεις τον μαφιόζο κύριο Ομπέν, στην παράσταση “Ράφτης Κυριών” της θεατρικής ομάδας Ομερτά. Μίλησε μου για τον ρόλο σου

Παίζω τον κύριο Ομπέν στην παράσταση “Ράφτης Κυριών”, ο οποίος είναι ένας μυστηριώδης τύπος ή τουλάχιστον έτσι όπως τον έχουμε δει εμείς, είναι ένας σκοτεινός μαφιόζος όπου και αυτός μπλέκει με τα δικά του ερωτικά παιχνίδια κυνηγώντας τη σύζυγο του. Προσπαθεί ταυτόχρονα να καλύψει τα όσα αυτός κάνει και επιβάλετε διά του τρόμου ουσιαστικά, όχι διά της βιας γιατί δεν είναι πραγματικά βίαιος αλλά προσπαθεί απλώς να επιβληθεί. Σπέρνει τον πανικό και τον τρόμο και όταν έρχεται η ώρα να ξεσκεπαστεί το οτιδήποτε θέλει να κουκουλώσει κάτω από το χαλί τρέχει και αυτός και δεν φτάνει. 

Πως τον προσέγγισες;

Ξεκινήσαμε με αυτοσχεδιασμούς, μια πολύ ωραία προσέγγιση από τον σκηνοθέτη μας Δημήτρη Ζώτο, όπου βρεθήκαμε όλοι να κάνουμε όλους τους ρόλους. Ο ένας να δίνει στον άλλο μέχρι να έρθει η ώρα της διανομής και από εκεί και πέρα κατασκευάσαμε την δική μου περσόνα. Με προτάσεις και με δοκιμές. Γι’ αυτό άλλωστε κάναμε και πρόβες. Και κάπως έτσι ουσιαστικά προσεγγίστηκε ο Ομπέν. 

Μίλησε μου για την μέχρι τώρα πορεία σου στο χώρο

Δουλεύω από το 2012 που αποφοίτησα από την Ανώτερη Δραματική Σχολή Ανδρέα Βουτσινά, έχοντας κάνει κάποιες δουλειές μέσα ακόμη στα χρόνια της σχολής. Από εκεί και πέρα είχα την τύχη να είμαι ενεργός. Αναγκάστηκα βέβαια και εγώ να κάνω την στρατιωτική μου θητεία μέσα σε όλα αυτά, οπότε ένα χρόνο ήμουν εκτός, με συνεργασίες και σε παιδικές σκηνές της πόλης και σε ανεξάρτητες δουλειές βραδινές αντίστοιχα, ΜΕ συνεργασίες όπως με το ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας με συμμετοχή στο Φεστιβάλ Αθηνών και εδώ σε συνεργασίες με σημαντικούς ανθρώπους όπως ο Θάνος Νικάς και ο Παύλος Δανελάτος,  ο δάσκαλος μας, έχουμε συνεργαστεί πολλές φορές μαζί και συνεργαζόμαστε και εξαιρετικά και φέτος που επέστρεψα από την θητεία μου και μπόρεσα να επανέλθω και να “ξαναζεσταθώ” μέσα από την ομάδα μας την “Ομερτά”.

Είσαι ιδρυτικό μέλος της ομάδας “Ομερτά”. Πως ξεκίνησε;

Ξεκίνησε ουσιαστικά από μια ιδέα. Είχα την τύχη να γνωρίζω την Λιλιάνα Νίγκρο, την φίλη μου από τη σχολή που μου μετέφερε την σκέψη της να γίνει μια ομάδα έτσι ώστε να μπορέσουμε να έχουμε ένα δικό μας group, το οποίο να κινεί την δημιουργία και να βρει σιγά σιγά τα πατήματα του, γιατί αυτό ουσιαστικά προσπαθούμε να κάνουμε στην δεύτερη παραγωγή μας τώρα. Να μπορούμε να πράξουμε εμείς κάθε φορά αυτό το οποίο θέλουμε. Να συνεργαστούμε με ανθρώπους που θέλουμε και να έχουμε και εμείς την ευκαιρία εφόσον το θέλουμε και μπορούμε να συμμετέχουμε σε αυτό. Ξεκινήσαμε τον Νοέμβριο του 2013 ουσιαστικά, η πρώτη μας παραγωγή ήταν η Αντιγόνη, που ήταν ένα τρομακτικό εγχείρημα και αρκετοί μας είχαν πει τότε, πως και που και τι κάνετε, αλλά παρ’ όλα αυτά βγήκε συν στο αποτέλεσμα της ομάδας.

Πως αποφασίσατε να κάνετε μια κωμωδία αμέσως μετά την τραγωδία;

Μετά την τραγωδία βρεθήκαμε σ’ ένα διάστημα που δεν το γνωρίζαμε, που είναι το μεταίχμιο του “τελείωσε τώρα η Αντιγόνη, πως πας στο επόμενο έργο”. Αποφασίσαμε να κάνουμε την κωμωδία, για να μπούμε ουσιαστικά σε μια διαδικασία καλλιτεχνικής δουλειάς παραγωγής. Να τρέξουμε και σε μάλιστα σύντομο χρονικό διάστημα για εμάς. Ας μην ξεχνάμε πως όλα τα παιδιά της ομάδας εργάζονται, έχουν τις οικογένειες τους και προσπαθούν από τον ελεύθερο προσωπικό τους χρόνο να δώσουν σε αυτή την ομάδα όπως όλοι μας δηλαδή.

Ασχολούνται κάποιοι αποκλειστικά με την ηθοποιία;

Μέσα στην Ομερτά εγώ απασχολούμε αποκλειστικά με την υποκριτική τα τελευταία χρόνια.   Ασχολιόμουν και με άλλες δουλειές, τις οποίες δεν τις αφήνω από το μυαλό μου καθώς η υποκριτική δεν είναι κάτι σταθερό στην δύσκολη εποχή που ζούμε. Τα παιδιά της Ομερτά είναι απόφοιτοι δραματικών σχολών, χωρίς αυτό να σημαίνει κάτι με την έννοια του ότι όταν υπάρχει διάθεση μπορεί για παράδειγμα στην επόμενη παραγωγή εγώ να κινήσω την οργάνωση της αλλά να μην συμμετέχω σαν ηθοποιός . Μπορεί για παράδειγμα να ασχοληθεί κάποιος με την ενδυματολογία βοηθώντας τον εκάστοτε σκηνοθέτη εφόσον μπορεί. Προσπαθούμε να το ψάχνουμε λίγο διαφορετικά. Μπορεί τυπικά επαγγελματικά να μην είναι σωστό γιατί εγώ να μην είμαι επαγγελματίας σκηνογράφος αλλά να έχω το μεράκι να ψάξω να βρω να μάθω, γιατί να μην το κάνω;

Δηλαδή την ομάδα Ομερτά την αποτελούν ηθοποιοί που επιλέγουν τους μετέπειτα συνεργάτες τους, όπως σκηνοθέτες, σκηνογράφους κλπ.

Η ομάδα έχει ηθοποιούς οπότε είναι λογικό να διαθέσει στον εκάστοτε εξωτερικό της συνεργάτη και τους ηθοποιούς της, 

Εσείς επιλέγετε δηλαδή;

 Εμείς προτείνουμε, συζητώντας, σκεπτόμενοι κάποιους ανθρώπους και από εκεί και πέρα μακάρι εγώ θα έλεγα κάποια στιγμή να μπορέσουμε να έχουμε την οικονομική κυρίως δυνατότητα, γιατί με αέρα δύσκολα να κάνεις κάτι, αλλά θα φτάσουμε και εκεί να μάθουμε να κάνουμε με αέρα πράγματα, να μπορούμε να δεχθούμε προτάσεις. Αυτό θα ήταν πολύ καλό να συμβεί κάποια στιγμή και ίσως με τα χρόνια να μπορέσουμε να το καταφέρουμε. 

Σας το εύχομαι, μακάρι. Είναι πιο εύκολη η κωμωδία για έναν ηθοποιό από ότι η τραγωδία ή ένα δράμα;

Όχι, πολλές φορές μπορεί να είναι δυσκολότερη αλλά εγώ δεν μπαίνω σε αυτή τη διαδικασία του τι είναι πιο δύσκολο από τα δυο. 

Τι συναισθήματα δημιουργούνται στο ένα είδος και τι στο άλλο; Στις πρόβες;

Τα συναισθήματα που δημιουργούνται δεν νομίζω ότι έχουν να κάνουν με το αν δουλεύεις τραγωδία ή κωμωδία. 

Δεν επηρεάζεσαι δηλαδή;

Όχι. Δεν ξέρω ίσως, αν κάνουμε μια θεατρική κωμωδία , επίσης δεν κάνουμε ένα show δικό μας με δικά μας αστεία ή με στάνταρ αστεία που γνωρίζει ο κόσμος από εμάς. Οπότε τα συναισθήματα έχουν να κάνουν με το ποιος είναι ο ρόλος μου μέσα στο έργο και με ποιον τρόπο δουλεύει ο σκηνοθέτης, ο συνεργάτης, ο καθένας άρα δεν θα σταθώ στο αν είναι κωμωδία ή τραγωδία, έχω μια δουλειά να κάνω και πρέπει να την βγάλω. 

Γιατί επέλεξες την υποκριτική; Είναι ένα δύσκολο επάγγελμα σήμερα στην Ελλάδα. Σε επέλεξε ή το επέλεξες;


Είμαι και εγώ ένα από τα παιδιά που από μικρά από το σχολείο ασχολιόμουν με το θέατρο, μου άρεσε και πάντα καταλάβαινα ότι ο χώρος του θεάτρου, ο άδειος χώρος του θεάτρου τα φώτα, με τη σκηνή, τα καθίσματα όλα μου φαινόταν πολύ οικεία. Εξελίχθηκε έτσι γιατί εξοικειώθηκα εγώ, ή εξαρχής μου φάνηκε οικείος; Νομίζω ότι τελικά εξαρχής μου φάνηκε οικείος. Είναι κάτι που μ’ αρέσει να το κάνω. Χαίρομαι που είχα τη δυνατότητα να το σπουδάσω κάποια στιγμή σαν δεύτερο πτυχίο, έχοντας ήδη τελειώσει μια άλλη σχολή την διοίκηση επιχειρήσεων στο ΠΑΜΑΚ. Έπειτα σπούδασα στον Βουτσινά. Το γιατί είμαι ηθοποιός, αν για κάποιο λόγο κάθε τόσο μου ρωτούσες την ίδια ερώτηση πιθανότατα θα έψαχνα και θα έβρισκα κάτι άλλο να σου απαντήσω. Ξέρω ότι μ’ αρέσει η δουλειά αυτή. Είναι μια σπουδή στο λόγο, στην επικοινωνία, στον άνθρωπο. Μπορείς να μάθεις να παρατηρείς τα πάντα. Εκεί που δεν τα παρατηρούσες, να ανοίξουν τα μάτια σου διαφορετικά. Παρατηρείς τη γλώσσα του σώματος, κινήσεις, ρυθμούς, ατμόσφαιρες που πριν δεν τα έβλεπες. Αυτό είναι που με γοητεύει. Αν κάναμε αυτή τη συζήτηση μετά από ένα χρόνο μπορεί να σου έλεγα άλλα πράγματα. 


Πληροφορίες για την παράσταση
«Ράφτης Κυριών» στο Θέατρο Σοφούλη
Ο θεατρικός οργανισμός “Omerta” παρουσιάζει την ανατρεπτική κωμωδία του Ζωρζ Φεϋντώ «Ράφτης Κυριών».
Συντελεστές
• Σκηνοθεσία: Δημήτρης Ζώτος
• Βοηθός Σκηνοθέτη: Μαρία Κακλίδου
Παίζουν οι ηθοποιοί:
• Βαλάντης Γαργάνης
• Χρήστος Γκουτσίδης
• Δημήτρης Δάγκαλης
• Γιώτα Λιάμπου
• Γιάννης Μαλεζάς
• Λιλιάνα Νίγκρο
• Ιωάννα Ρέτσα
• Ιωάννα Σιδηροπούλου
Σκηνικά : Πάλλας Μανώλης , Χατζάκη Ζηνωβία
Κουστούμια : Στεφανίδου Αριάνα
Οργάνωση Παραγωγής : Σπανός Ζαχαρίας , Τριανταφυλλίδου Κυριακή.

Πότε: 2 με 8 Μαΐου (εκτός Τρίτης)
Που: Θέατρο Σοφούλη
(Τραπεζούντος 5 & Σοφούλη Καλαμαριά, τηλ.2310 423925)
Έναρξη στις: 21.30
Σημεία προπώλησης:
Ιανός (Αριστοτέλους 7, 2310277004)
Stereodisc Record Shop (Αριστοτέλους 4, 2310 262912)
Σάρωθρον Café Bar (Κατούνη 17, Λαδάδικα, 2310 538282)
Διώροφον Café Bar (Κερασούντος 81, Καλαμαριά, 2310 453998)
Musicland Ticket House (Μητροπόλεως 102, 2310 264880)
Αρκούδα (Κ.Μελενίκου 20, 2315 505898)
Ή ηλεκτρονικά από το:
www.ticketarena.gr

Σχόλια