58οΦΚΘ: Ο σκηνοθέτης Άδωνις Φλωρίδης αναλύει τη "Ρόζμαρι"



Ο συγγραφέας μιας τηλεοπτικής σαπουνόπερας έχοντας ξεμείνει από ιδέες αρχίζει να παρακολουθεί τους «δυσλειτουργικούς» γείτονες του για να εμπνευστεί. Όμως, αντί αυτού, θα έρθει αντιμέτωπος με τη σκληρή πραγματικότητα γύρω του. Τι θα συμβεί;


O σκηνοθέτης Άδωνις Φλωρίδης που υπογράφει και το σενάριο θα διηγηθεί την ιστορία του μέσω της ταινίας Ρόζμαρι σήμερα στις 20:00 στην αίθουσα Τώνια Μαρκετάκη στο λιμάνι στοπ πλαίσιο του 58ου φεστιβάλ κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
Με αφορμή την προβολή του φιλμ συνομιλήσαμε μαζί για το τι τον ώθησε να γράψει και να σκηνοθετήσει την ιστορία αυτή αλλά και πως αποφάσισε να δημιουργήσει ξανά μια ταινία μεγάλου μήκους 13 χρόνια μετά την τελευταία του ταινία.

Η ιστορία της ταινίας Ρόζμαρι παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Τι σας ώθησε να τη γράψετε και να τη σκηνοθετήσετε;
Έχω την τάση να αποφεύγω την πραγματικότητα. Κάθε φορά που κοιτάζω έξω αναστατώνομαι με όλα όσα συμβαίνουν γύρω μου. Βραχυκυκλώνω και μου παίρνει χρόνο να επανέλθω. Μετά είναι ένα σωρό βιώματα, γεγονότα, άνθρωποι περίεργοι και τέρατα με τους οποίους έτυχε να διασταυρωθώ. Ήταν και η ψυχοφθόρα εμπειρία της τηλεόρασης. Μέσα σε όλα αυτά μπλέχτηκε και η όπερα με κάτι παιδικές γεύσεις από γνήσιο χαλούμι και χωριάτικα λουκάνικα. Βρήκα το κουράγιο να τα βάλω όλα σε μια κωμικο-τραγική ιστορία.
Τι σας παρότρυνε μετά από 13 χρόνια να δημιουργήσετε ξανά μια ταινία μεγάλου μήκους; 

Πόσο δύσκολο είναι για έναν σκηνοθέτη σήμερα στην Κύπρο να δημιουργεί ταινίες από το 0 και να τις φτάνει επιτυχώς μέχρι το τέλος;
Το σενάριο ξεκίνησε να γράφεται πριν δέκα περίπου χρόνια αν θυμάμαι σωστά. Από τότε γράφτηκε ξανά άλλες έντεκα φορές. Το άφηνα, το ξανάπιανα. Μόλις το ξανάπιανα εμφανίζονταν άλλες υποχρεώσεις, κυρίως στο θέατρο. Σε κάποια στιγμή είπα δεν θα το κάνω. Με απωθούσε πάρα πολύ η ιδέα του να μπλέξω ξανά με την παραγωγή, ξέρετε τιμολόγια, συμβόλαια, απολογισμοί. Να προσπαθείς να αποδείξεις ότι δεν είσαι ελέφαντας και ενίοτε να προσπαθείς να αποδείξεις ότι είσαι! Αλλά πίστευα σε αυτή τη δουλειά. Κάτι μέσα μου επέμενε. Η ταινία εξακολουθεί να μου μιλά ακόμα και σήμερα όπως τότε που είχα γράψει την πρώτη γραφή του σεναρίου. Πάνω που πήρα την απόφαση ότι θα μπω στη διαδικασία, προέκυψε το κούρεμα και η κρίση του 2013. Τότε είπα που να τρέχεις να κάνεις ταινίες μέσα σε αυτό το κλίμα της γενικής κατάθλιψης και απογοήτευσης. Τελικά ένα βράδυ, σχεδόν αστειευόμενος, πρότεινα στον Μάριο Πιπερίδη να αναλάβει την παραγωγή, είπε πολύ σοβαρά ναι και έτσι προχώρησε.

Είναι όντως ένα δύσκολο εγχείρημα να κάνεις ταινίες σε μικρές χώρες όπως η Κύπρος. Δεν είναι μόνο το πολύ περιορισμένο κονδύλι που έχεις, είναι και το γενικότερο ζήτημα της αντιμετώπισης του κινηματογράφου αλλά αυτό είναι μια μεγάλη συζήτηση. Το μόνο που μπορώ να πω εδώ είναι ότι χρειάζεται υπομονή και επιμονή, να πιστέψεις ότι η δουλειά σου αξίζει, ότι έχει κάτι να πει.


Τι θα θέλατε να συζητάνε οι θεατές μόλις δουν το φιλμ και βγουν από την κινηματογραφική αίθουσα;
Οι θεατές πολύ συχνά βλέπουν και συγκινούνται με πράγματα που εσύ ως δημιουργός δεν τα υπολογίζεις ή που θεωρείς ότι δεν υπάρχουν καν στην ταινία. Και όμως με κάποιο μυστήριο τρόπο αυτά τα πράγματα που γεννιούνται στο ασυνείδητο του δημιουργού περνούν στο ασυνείδητο των χαρακτήρων και από εκεί στον θεατή που τα αποκωδικοποιεί κυρίως μέσα από αυτή τη συζήτηση μετά την προβολή. Αυτό είναι κυρίως που θα ήθελα να ακούσω, αυτή την αποκωδικοποίηση. Όχι για κάποιους λόγους που έχουν να κάνουν με την αυτό-επιβεβαίωση, αλλά επειδή θεωρώ ότι μέσα από αυτή τη συζήτηση προκύπτει και το πως προσλαμβάνεται η εισήγηση που κάνει η ταινία – κάτι που κάνουν και οι πιο πολλές ταινίες νομίζω -για το πώς θα γίνουμε καλύτεροι άνθρωποι, ως άτομα και ως κοινωνία.

Πώς ήταν η συνεργασία σας με τους πρωταγωνιστές σας; Πως αντέδρασαν όταν είδαν για πρώτη φορά ολοκληρωμένο το φιλμ;
Όταν ζεις σε μια χώρα με πολύ μικρή κινηματογραφική παραγωγή, είναι πολύ λίγες οι ευκαιρίες που έχει ένας ηθοποιός να παίξει, πόσον μάλλον να πρωταγωνιστήσει, σε μια ταινία μεγάλου μήκους. Γι’ αυτό το λόγο λείπει και η ανάλογη εμπειρία. Αυτό όμως αναπληρώνεται με πολύ μεράκι, κόπο και αφοσίωση. Και οι ηθοποιοί με τους οποίους συνεργάστηκα στη Ρόζμαρι ήταν τέτοιας ποιότητας επαγγελματίες. Αισθάνομαι ειλικρινά ευτυχής που είχα την ευκαιρία να δουλέψω με αυτούς τους ανθρώπους, ηθοποιούς, συντελεστές και τεχνικούς. Αλλά μιας και ρωτήσατε για τους ηθοποιούς, οφείλω να τονίσω την άψογη συνεργασία που είχα με τον Γιάννη Κόκκινο, τον πρωταγωνιστή της ταινίας, ο οποίος σήκωσε στους ώμους του ένα τεράστιο βάρος.


Που θα δούμε έπειτα από το 58ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης τη Ρόζμαρι;
Αφού ολοκληρώσει τον κύκλο των φεστιβάλ η ταινία θα προβληθεί στις αίθουσες στην Κύπρο αρχές του Μάρτη 2018. Ελπίζουμε και σε διανομή στην Ελλάδα και αλλού.

Υπάρχει κάποιο καινούργιο project στα μελλοντικά σας σχέδια;
Ναι εργάζομαι πάνω στο σενάριο μιας νέας ταινίας. Ελπίζω να μην μου πάρει άλλα δέκα χρόνια. Ταυτόχρονα είναι και οι υποχρεώσεις μου στο θέατρο συν ένα νέο θεατρικό έργο πάνω στο οποίο εργάζομαι. Αυτά στην Κύπρο βέβαια.








Ρόζμαρι
Rosemarie
Ο συγγραφέας μιας τηλεοπτικής σαπουνόπερας έχοντας ξεμείνει από ιδέες αρχίζει να παρακολουθεί τους «δυσλειτουργικούς» γείτονες του για να εμπνευστεί. Όμως, αντί αυτού, θα έρθει αντιμέτωπος με τη σκληρή πραγματικότητα γύρω του.

Πρόγραμμα Προβολών


TΩNIA MAPKETAKH 07 Νοεμβρίου 2017 20:00 ID: 436
TΩNIA MAPKETAKH 09 Νοεμβρίου 2017 14:30 ID: 633

Συντελεστές 
Σκηνοθεσία:
Άδωνις Φλωρίδης
Σενάριο:
Άδωνις Φλωρίδης
Διεύθυνση φωτογραφίας:
Γιώργος Ραχματούλιν
Μοντάζ:
Στυλιανός Κωσταντίνου
Ήχος:
Χρίστος Κυριακούλλης
Μουσική:
Κώστας Κακογιάννης
Ηθοποιοί:
Νιόβη Χαραλάμπους, Γιάννης Κόκκινος, Ανδρούλλα Ηρακλέους, Ανδρέας Βασιλείου, Μάριος Ιωάννου, Γιόλα Κλείτου, Χριστόφορος Χριστοφόρου, Γιολάντα Χριστοδούλου, Μάριος Αριστοτέλους, Εμμανουέλλα Χαραλάμπους
Παραγωγή:
AMP Filmworks
Παραγωγός/Παραγωγοί:
Μάριος Πιπερίδης
Συμπαραγωγή:
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Κύπρου
Κοστούμια:
Μιράντα Θεοχαρίδου
Σκηνικά:
Ανδρέας Αντωνίου
Μακιγιάζ:
Γιώργος Βαβανός
Φορμάτ:
DCP
Χρώμα:
Εγχρωμο
Χώρα Παραγωγής:
Κύπρος
Έτος Παραγωγής:
2017
Διάρκεια:
112΄
Παγκόσμια εκμετάλλευση:
Μάριος Πιπερίδης
Βραβεία/Διακρίσεις:
Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Κύπρου 2017 – Βραβείο Καλύτερης Ταινίας στο Διεθνές Διαγωνιστικό Τμήμα

 Ο σκηνοθέτης Άδωνις Φλωρίδης 


Λίγα λόγια για τον σκηνοθέτη Άδωνι ΦΛωρίδη 


Σκηνοθέτης, σεναριογράφος και θεατρικός συγγραφέας. Ζει στη Λεμεσό. Η ταινία του Rosemarie έχει αποσπάσει το Βραβείο Καλύτερης Ταινίας στο διαγωνιστικό τμήμα του διεθνούς φεστιβάλ «Κινηματογραφικές Μέρες Κύπρος 2017».

Σχόλια